이준성(Ph.D., Univ. of Michigan)
전공 | 스포츠 경영 및 마케팅 |
연구실 | 스포츠과학관 318호 TEL :(02)2123-3191 |
leejs929@yonsei.ac.kr | |
강의과목 | - 학부: 스포츠비즈니스, 스포츠스폰서십마케팅, 농구, 스포츠응용산업학개론 |
- 대학원: 스포츠서비스마케팅, 스포츠소비자행동연구 | |
주요경력 | 연세대학교 스포츠응용산업학과 학과장 |
Assistant Professor, Department of Sport Management, University of Florida | |
Post-doc Research Fellow/Lecturer, University of Michigan | |
대한농구협회 미래발전위원 | |
국민체육진흥공단 기금평가위원 | |
대한체조협회 공정위원 | |
한국스포츠산업경영학외 이사 | |
한국스포츠미디어학회 이사 | |
Journal of Global Sport Management, 출판위원 | |
체육과학연구학술지, 출판위원 |
이준성 교수는 스포츠 비즈니스 및 마케팅 관점에서의 소비자 행동 및 심리에 관한 연구들을 중점적으로 수행하고 있다. 특히, 현대사회 스포츠에서 중요한 사회문화적 이슈로서 부각된 스포츠 조직 및 선수의 부정적 행위에 대한 소비자의 심리와 반응을 비롯해 스포츠 소비자들의 뉴미디어 콘텐츠, 이벤트, 상품 소비 행동과 관련된 연구를 주로 수행하고 있다. 이준성 교수의 연구는 Journal of Business Research, Journal of Business Ethics, Journal of Sport Management, Sport Management Review, European Sport Management Quarterly, Sport Marketing Quarterly 등 여러 국내외 주요 비즈니스 및 스포츠 경영 학술지에 게재되었다.
※ 연세대학교 스포츠응용산업학과 스포츠 비즈니스 및 마케팅 전공(대학원) 공부 및 연구활동에 관심이 있는 학생들은 사전 이메일을 통해 면담을 진행하기 바랍니다.
Dr. Joon Sung Lee is an Associate Professor with the Department of Sport Industry Studies at Yonsei University. His primary research encompasses topics surrounding corruption in Sport as a critical sociocultural issue from the sport marketing perspective. Focusing on athlete transgression, he has conducted a line of research investigating how sport consumers process an athlete endorser’s transgression information and respond to the troubled athlete in different ways. This line of research has been extended to a variety of topics in athlete endorsement domain. His work has been published in top peer-reviewed business and sport journals (e.g., Journal of Business Ethics, Journal of Sport Management, Sport Management Review, Sport Marketing Quarterly, and more).